Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 5 záznamů.  Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Kompozice tří románů Jana Otčenáška
Soukupová, Veronika ; Špirit, Michael (vedoucí práce) ; Holý, Jiří (oponent)
Bakalářská práce se zabývá kompozicí vybraných románů Jana Otčenáška. Na jednotlivých dílech se pokouší ukázat autorův jednotný postup výstavby děje, který směřuje od expozice, hrdinovy krize a následného činu k proměně jeho názoru a finálnímu stanovisku. Vedle společných stavebních principů reflektuje i prvky, jimiž autor novější díla obohatil. Užitý analyticko-interpretační postup se opírá o pojetí kompozice, které je v práci stručně vymezeno.
Didaktická interpretace novely Romeo, Julie a tma pro SŠ
Stollová, Anna ; Komberec, Filip (vedoucí práce) ; Neumann, Lukáš (oponent)
Předložená diplomová práce se zabývá didaktickou interpretací novely Romeo, Julie a tma na střední škole. Cílem první části je shromáždit a vyhodnotit odbornou literaturu týkající se literárně historických a teoretických aspektů vybraného díla a jeho kontextu. Pozornost je věnována i ostatním dílům, která autor vydal před touto novelou (Plným krokem, Občan Brych) či s ní tematicky souvisí (Kulhavý Orfeus). Další část práce se zabývá interpretací textu a jejím postavením v literární výchově, jejíž koncepce je vymezena v rámcově vzdělávacím plánu pro gymnázia. Současně se tato práce snaží reflektovat, jak se tato koncepce promítá do školní vzdělávací praxe. Praktická část se poté věnuje interpretační analýze novely, která je zpracována po vzoru Semináře České knižnice, jenž vychází z okruhů analýzy (dle struktury ústní zkoušky státní maturity z češtiny). Na základě interpretační analýzy je představen vlastní návrh didaktické situace pro gymnázia. Je založen na přímé práci s literárním textem, přičemž jednotlivé fáze výuky, které vychází z fází čtenářského procesu (fáze před čtením, při čtení a po čtení), jsou koncipovány jako model E-U-R. Další kapitoly pojednávají o analýze námi předložené lekce, a popisují, jak probíhala její realizace, na základě níž byla provedena podrobná reflexe. V závěru práce...
Kompozice tří románů Jana Otčenáška
Soukupová, Veronika ; Špirit, Michael (vedoucí práce) ; Holý, Jiří (oponent)
Bakalářská práce se zabývá kompozicí vybraných románů Jana Otčenáška. Na jednotlivých dílech se pokouší ukázat autorův jednotný postup výstavby děje, který směřuje od expozice, hrdinovy krize a následného činu k proměně jeho názoru a finálnímu stanovisku. Vedle společných stavebních principů reflektuje i prvky, jimiž autor novější díla obohatil. Užitý analyticko-interpretační postup se opírá o pojetí kompozice, které je v práci stručně vymezeno.
ŽIDOVSKÁ TÉMATIKA VE VYBRANÝCH DÍLECH ČESKÉ A SLOVENSKÉ LITERATURY 50. LET 20. STOLETÍ (FRÝD N., OTČENÁŠEK J., JAŠÍK R.)
NAVRÁTILOVÁ, Andrea
Tématem dané bakalářské práce je beletristické zachycení židovské otázky v 50. letech 20. století v české a slovenské literatuře, na základě typologické komparace románu Norberta Frýda Krabice živých, novely Jana Otčenáška Romeo, Julie a tma a románu Rudolfa Jašíka Námestie svätej Alžbety. Teoretická část práce přihlédne k dobovému kulturnímu kontextu a zároveň načrtne život a tvorbu vybraných autorů. Jádrem práce bude srovnání interpretací zvolených děl z rozmanitých hledisek (kompoziční výstavba, postavy, motiv a jazyk).
Dětský hrdina v mezní situaci
KLACKOVÁ, Jana
Diplomová práce je věnována tématu Dětský hrdina v mezní situaci, jejíž inspirací je především česká literatura 50. a 60. let Jako stěžejní materiál jsem použila díla českých autorů: Arnošta Lustiga, Karola Sidona, Josefa Fukse, Jana Otčenáška, Ludvíka Aškenazyho a J.R.Picka. Pro porovnání též francouzského spisovatele Romaina Rollanda. Diplomová práce je rozdělena do dvou částí. V první {--} stěžejní - části této práce se věnuji pojmu mezní situace jako takovému. Definicím a vymezením tohoto pojmu, a to jak z hlediska psychologického, tak konkrétním projevům v jednotlivých dílech. Druhá část se zabývá jednotlivými interpretacemi těchto děl, v jejichž rámci jsem danou problematiku mezní situace {\clq}qzkoumala``.

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.